Hammaslääkäri Riihimäki – myös esteettinen hammashoito

Hammaslääkäri ja hammashoito – Riihimäki

Olemme laserhammashoitoon erikoistunut yksityinen vastaanotto Riihimäellä ja teemme ammattitaidolla kaikentyyppisiä hampaiden hoitoon liittyviä toimenpiteitä. Tarjoamme asiantuntevan, laadukkaan ja asiakasystävällisen palvelun, olipa kyseessä viisaudenhampaan poisto tai vaikka hampaiden valkaisu laserhoitona.

Pelkopotilaiden hoito

Kärsitkö hammaslääkäripelosta? Kyseinen pelko on erittäin yleinen, sillä jopa noin puolet asiakkaista pelkää hammaslääkärillä käymistä ja osalla pelko on niin voimakasta, että hammaslääkärikäyntejä jää pitkäksikin aikaa väliin sen takia. Kun mainitset pelosta heti aikaa varatessasi, voimme tarjota hoidon sinulle sopivalla menetelmällä ja tehdä käynnistäsi mahdollisimman miellyttävän ja helpon tuntuisen!

Erikoisuutemme on asiantuntijan avustuksella tehtävä pelkopotilaiden hoito sedaation avulla eli kevytnukutuksessa, joka rentouttaa ja samalla lievittää pelontunteita. Tavoitteemme on tarjota mahdollisimman ystävällistä ja kivutonta hoitoa turvallisesti ja karsia hammashoitopelot.

Hampaan paikkaus: Ehkäpä yleisin syy hampaan paikkaamiseen on reikiintyminen, eli kariesvaurio, jota ei ole enää mahdollista pysäyttää. Vaurioitunut hammaskudos poistetaan ja täytetään sen jättämä tyhjä tila täyteaineella eli paikalla. Myös hampaiden lohkeamia ja kulumia korjataan usein paikkaamalla.

Juurihoito: Tavallisin syy juurihoidon tekemiseen on hammasytimen tulehtuminen. Juurihoidossa tulehtunut kudos poistetaan ja juurikanavat desinfioidaan, sekä hoidetaan paikallisella lääkeaineella. Kun juurihoito on suoritettu, hoidettu kanava täytetään ja hammas paikataan tai kruunutetaan. Juurihoito voi vaatia useamman hoitokäynnin.

Iensairauksien hoito: Kun hoitoon hakeudutaan ieansairauden takia, on kyseessä usein ientulehdus tai parodontiitti eli kiinnityskudostulehdus. Molemmat ovat onneksi hoidettavissa ja lopputulos on sitä parempi, mitä aikaisemmassa vaiheessa hoito aloitetaan. Hoitoon kannattaa hakeutua heti jos havaitsee oireita, kuten punoitusta, turvotusta ja verenvuotoa tai muuta poikkeavaa.

Hammaskirurgia: Suu- ja hammaskirurgiaan kuuluvia toimenpiteitä ovat esimerkiksi hammasleikkaukset, kuten viisaudenhampaan tai muun hampaan poisto. Tekemiimme toimenpiteisiin kuuluvat myös juurenpään leikkaukset sekä pehmytkudosten kirurgiset toimenpiteet, kuten limakalvomuutoksien ja iensairauksien hoito.

Hampaiden laservalkaisu: Hampaiden valkaisu laserihoitona on tehokas ja turvallinen toimenpide, jonka avulla hampaisiin saadaan kaunis puhtaamman valkoinen väri. Tulokset näet välittömästi; jo yhdellä hoitokerralla saadaan aikaan vaikuttava ja luonnollisen näköinen lopputulos, joka on myös kestää pitkään. Hampaiden valkaisu on kivuton toimenpide.

Esteettinen hammashoito: Yksi yleisimmistä esteettisen hammashoidon toimenpiteistä on hampaiden valkaisu. Myös oikomishoitoja tehdään usein esteettisistä syistä. Puuttuva hammas tai hampaat voidaan korvata implanteilla ja saavuttaa luonnollinen lopputulos. Posliinikuoret eli laminaatit taas tuovat hampaalle uuden sileän ja kauniin värisen pinnan ja tekevät hammasrivistöstä symmetrisemmän.

Protetiikka: Hammasprotetiikka tarkoittaa puuttuvan hampaan tai hampaiden korvaamista erilaisten hammasproteesien avulla. Protetiikka käsittää myös yksittäisten hampaiden korjaamiseksi tai vahvistamiseksi tarkoitetut hampaisiin kiinnitettävät kruunut ja laminaatit, joita kutsutaan myös pinnoitteiksi tai kuoriksi. Proteeseilla saadaan aikaan luonnollisen näköinen ja kestävä lopputulos.

Ota yhteyttä ja varaa aika soittamalla numeroon 019-739898!