Hammaslääkäripalvelut ja hampaiden laserhoito

Hammashoito ja hammaslääkäripalvelut ammattitaidolla

Hammaslääkäri Tiina Yrjö-Koskinen on laserhammashoitoon erikoistunut yksityinen hammaslääkärin vastaanotto Riihimäellä. Teemme kaikentyyppisiä hampaiden hoitoon liittyviä toimenpiteitä, olipa kyseessä sitten viisaudenhampaan poisto tai vaikka hampaiden valkaisu. Käytämme kaikissa hoitotoimenpiteissämme tehokasta ja turvallista laserhoitoa.

Toimipaikkamme on Riihimäki ja vastaanottomme löytyy keskustasta läheltä rautatieasemaa (noin viiden minuutin kävelymatkan päästä). Sijaintimme on kätevästi Hämeenlinnan ja Hyvinkään välissä, joista meillä käy myös paljon asiakkaita!

Erikoisuutemme ovat asiantuntijan avulla tehtävät hammaslääkäripelkoisten potilaiden hoidot sedaationa eli kevytnukuksella. Tavoitteenamme on karsia potilaan hammashoitopelot ja tarjota mahdollisimman ystävällistä ja kivutonta hoitoa turvallisesti.

Tarjoamme esimerkiksi seuraavat palvelut:

Hampaan paikkaus

Yleinen syy hampaan paikkaamiseen on reikiintyminen, eli pitkälle edennyt kariesvaurio, jota ei ole enää mahdollista pysäyttää. Vaurioitunut hammaskudos tulee poistaa ja täyttää sen jättämä tyhjä tila täyteaineella eli paikalla. Myös hampaiden lohkeamia ja kulumia korjataan usein paikkaamalla.

Juurihoito

Juurihoito on tulehtuneen hampaan hoitomenetelmä eli tavallisesti syy sen tekemiseen on hammasytimen tulehtuminen. Juurihoidossa tulehtunut kudos poistetaan mekaanisesti, jonka jälkeen juurikanavat desinfioidaan ja hoidetaan paikallisella lääkeaineella. Toisinaan juurihoito vaatii useamman hoitokäynnin. Kun juurihoito on onnistuneesti suoritettu, hoidettu juurikanavaontelo täytetään ja hammas paikataan tai kruunutetaan.

Iensairauksien hoito

Yleisimmin hoidettavia iensairauksia ovat ientulehdus, sekä parodontiitti eli kiinnityskudostulehdus. Ientulehduksen oireina on ikenen punoitus, turvotus ja verenvuoto, ja se syntyy jos hampaan pinnalle ienrajaan kertyy bakteeripeitettä eli plakkia. Ientulehdus on onneksi kuitenkin täysin hoidettavissa; ärsytys lakkaa samalla, kun hampaat puhdistetaan plakista.

Hampaan kiinnityskudossairauksista yleisin on krooninen parodontiitti eli kiinnityskudostulehdus, joka syntyy, kun taudinaiheuttajabakteerit pääsevät leviämään ikenenalaisissa bakteeripeitteissä. Tästä syntynyt tulehdustila tuhoaa hoitamattomana vähitellen hammasta ympäröiviä pehmytkudoksia, hampaan juuren pintaa, leukaluuta ja näitä yhdistäviä sidekudossäikeitä.

Hammaskirurgia (sekä pehmytkudos- että kovakudosleikkaukset)

Suun ja leuan alueen pienemmät leikkaukset voidaan tehdä kätevästi päiväkirurgisina toimenpiteinä, joissa toipumisajat ovat lyhyitä. Suukirurgiaan kuuluvia toimenpiteitä ovat esimerkiksi hammasleikkaukset, kuten viisaudenhampaan tai muun hampaan poisto. Tekemiimme toimenpiteisiin kuuluvat myös juurenpään leikkaukset, sekä pehmytkudosten kirurgiset toimenpiteet esimerkiksi limakalvomuutosten ja iensairauksien hoidon yhteydessä.

Hampaiden valkaisu

Hampaiden valkaisu laserilla on turvallinen tarkka toimenpide, jonka avulla hampaisiin saadaan kaunis puhtaamman valkoinen väri. Hoito on myös tehokas, sillä jo yhdellä hoitokerralla saadaan heti aikaan vaikuttava ja luonnollisen näköinen lopputulos, joka on myös kestää pitkään. Hampaiden valkaisu on kivuton toimenpide, jossa asiakastyytyväisyys on erittäin korkea.

Esteettinen hammashoito

Esteettinen hammashoito korjaa esimerkiksi hampaiden epäsymmetriaa ja tummentumia. Myös puuttuva hammas tai hampaat voidaan korvata ja saada aikaan luonnollinen ja yhtenäinen lopputulos. Yksi yleisimpiä esteettisen hammashoidon toimenpiteitä on hampaiden valkaisu. Lisäksi myös oikomishoitoja tehdään nykyään monesti esteettisistä syistä. Posliinikuoret eli laminaatit taas tuovat hampaalle uuden siistin, sileän ja kauniin värisen pinnan ja tekevät hammasrivistöstä symmetrisen.

Protetiikka

Hammasprotetiikka tarkoittaa puuttuvan hampaan tai hampaiden korvaamista erilaisten hammasproteesien avulla. Proteeseilla saadaan aikaan luonnollisen näköinen lopputulos. Protetiikka käsittää myös yksittäisten hampaiden korjaamiseksi tai vahvistamiseksi tarkoitetut hampaisiin kiinnitettävät kruunut ja laminaatit, joita kutsutaan myös pinnoitteiksi tai kuoriksi.

Tarjoamme asiakasystävällisen ja laadukkaan palvelun. Meillä käy asiakkaita Riihimäen lisäksi myös Hämeenlinnasta, Lahdesta, Hyvinkäältä ja Helsingistä asti. Ota yhteyttä ja varaa aika!