Hammaslääkäri – myös pelkopotilaiden hoito

Hammaslääkäripalvelut – Hämeenlinna

Olemme laserhoitoihin erikoistunut yksityinen hammaslääkäriasema. Toimipaikkamme sijaitsee Riihimäen keskustassa lähellä rautatieasemaa (noin viiden minuutin kävelymatka) ja meille on erinomaiset kulkuyhteydet Hämeenlinnasta, josta meille tulee paljon asiakkaita!

Teemme ammattitaidolla kaikentyyppisiä hampaiden hoitoon liittyviä toimenpiteitä. Tarjoamme asiantuntevan ja ystävällisen palvelun, olipa kyseessä viisaudenhampaan poisto tai vaikka hampaiden valkaisu laserhoitona.

Olemme erikoistuneet pelkopotilaiden hoitoon

Jos kärsit hammaslääkäripelosta, et ole yksin; noin puolet suomalaisista pelkää hammaslääkärikäyntejä ja osalla pelko on niin voimakasta, että käyntejä jää pitkäksikin aikaa väliin sen takia. Yksi erikoistumisalueemme on pelkopotilaiden hoito ja tavoitteenamme on tarjota mahdollisimman ystävällistä ja kivutonta hoitoa ja samalla karsia hammashoitopelot.

Tarvittaessa voimme toteuttaa hoidon sedaation eli kevytnukutuksen avulla, joka rentouttaa ja lievittää pelontunteita huomattavasti. Kun mainitset pelosta heti ajanvarausta tehdessäsi, voimme toteuttaa käynnin sinulle sopivalla menetelmällä ja tehdä käynnistäsi heti alusta alkaen mahdollisimman helpon tuntuisen ja miellyttävän.

Hampaan paikkaus: Yksi yleisimmistä syistä hampaan paikkaamiselle on kariesvaurio eli reikiintyminen, jota ei ole enää mahdollista pysäyttää. Vaurioitunut hammaskudos poistetaan ja täytetään sen jättämä tila täyteaineella eli paikalla. Paikkaamalla hoidetaan usein myös hampaiden lohkeamia ja kulumia.

Hammaskirurgia: Tyypillisiä hammaskirurgian toimenpiteitä ovat hammasleikkaukset, kuten viisaudenhampaan tai muun hampaan poisto. Teemme myös juurenpään leikkauksia, sekä pehmytkudosten kirurgisia toimenpiteitä esimerkiksi jos kyseessä on leikkaushoitoa vaativa iensairaus tai suun limakalvomuutokset.

Juurihoito: Yleisin syy juurihoidon tekemiseen on hammasytimen tulehtuminen. Juurihoidon avulla tulehtunut kudos saadaan poistettua ja samalla desinfioidaan juurikanavat, sekä hoidetaan ne paikallisella lääkeaineella. Kun hoito on suoritettu onnistuneesti, hoidettu kanava täytetään ja hammas paikataan niin, että kanava umpeutuu.

Protetiikka: Hammasprotetiikka on puuttuvan hampaan tai hampaiden korvaamista erilaisten hammasproteesien avulla. Proteeseilla saadaan aikaan luonnolliselta näyttävä lopputulos. Protetiikka käsittää myös yksittäisten hampaiden korjaamiseksi tai vahvistamiseksi tarkoitetut hampaisiin kiinnitettävät kruunut ja laminaatit, joita kutsutaan myös kuoriksi ja pinnoitteiksi.

Iensairauksien hoito: Iensairauden takia hoitoon hakeuduttaessa kyseessä on yleensä ientulehdus tai parodontiitti eli kiinnityskudostulehdus. Onneksi molemmat ovat hoidettavissa, kun ongelmiin tartutaan ajoissa. Hoitoon kannattaa hakeutua heti jos huomaa poikkeavia oireita, kuten punoitusta, turvotusta tai verenvuotoa; mitä aikaisemmassa vaiheessa hoito aloitetaan, sitä parempia ovat tulokset.

Esteettinen hammashoito: Hampaiden valkaisu kuuluu yleisimpiin esteettisenä hammashoitona tehtäviin toimenpiteisiin. Esteettisistä syistä toteutetaan monesti myös oikomishoitoja sekä implantteja, joilla voidaan korvata puuttuvia hampaita. Posliinikuoret eli laminaatit taas antavat hampaalle uuden tasaisen ja halutunvärisen pinnan.

Hampaiden valkaisu laserhoitona: Hampaiden laservalkaisu on turvallinen ja tehokas menetelmä, jonka avulla hampaisiin saadaan kaunis valkoisempi väri. Jo yhdellä hoitokerralla saadaan aikaan vaikuttava, luonnollisen näköinen ja pitkäkestoinen lopputulos. Hampaiden laservalkaisu on kivuton toimenpide, jonka tulokset näet välittömästi.

Palvelemme Riihimäellä helppojen kulkuyhteyksien päässä Hämeenlinnasta. Varaa aika soittamalla numeroon 019-739898!